Fast egentligen vill jag jobba

Jaha, så var man ledig då.

Påsk minsann.

I vanliga fall ser jag ju fram emot långhelger och brukar förbereda mig för att gå hem direkt efter lunch.

Men i dag blev jag så inspirerad av en grej jag höll på med att plötsligt var klockan fem.

Och eftersom jag ville hinna göra några ärenden i Täby Centrum innan jag åkte hem var jag tvungen att avbryta mig då och åka.

Så nu när jag sitter här och försöker göra planer för ledigheten vill jag egentligen planera in tid för att jobba.

Som tur är står bilen parkerad så att jag måste ut och flytta den senast nio i morgon bitti.

Så förhoppningsvis kommer jag i väg till Ikea vilket är vad jag borde göra.

För man ska faktiskt inte jobba när man är ledig.

Hur mycket man än vill.

(Kanske lite ändå, det är ju väldigt många lediga dagar, onödigt många nästan?)

