Ska det knaka?

Men hörr’ni!

Att det knakar när jag tänker är jag van vid men nu undrar jag:

Ska det knaka när man vickar huvudet hit och dit?

Skönt med vardag igen

Jag tycker det var skönt med måndag.

Speciellt den här måndagen var välkommen.

Det var extra jobbigt att vara ensam i helgen.

På jobbet vet jag iallafall vad jag ska göra och i dag var det full fart hela tiden.

Förutom klockan 12, då stod vi alla upp och höll en tyst minut för offren för helgens terrordåd.

Efter det rymde jag och en kollega till Täby Centrum där han bjöd mig på sushilunch.

Sedan var det full fart igen och det är först nu, hemma i soffan som jag inser att jag glömt att släppa ut håret.

Igen.

Jag sätter upp det på morgonen, så att det inte ska bli blött i duschen och hamna under axelremmen till datorväskan.

Tanken är att jag ska släppa ut det när jag kommit till kontoret.

Det är oftast ett tecken på en bra dag då jag kommer hem med håret fortfarande uppsatt.

Då har jag haft fullt upp med att tänka på andra saker än mig själv.

Och jag känner verkligen att jag gjort ett gott dagsverke i dag.

Så bra att jag tar ledigt resten av kvällen.

Men håret får förbli uppsatt; snart är det ändå dags att tvätta ansiktet och gå till sängs.