För mycket information

Jag är på jobbet i dag igen.

Var här faktiskt riktigt tidigt.

Konstigt nog, för jag sov knappt alls i natt igen.

När jag kom hem från jobbet var det möte med bostadsrättsföreningens styrelse och efter det satte jag mig och arbetade.

Mycket som skulle vara klart till i dag nämligen.

Till 1 på natten satt jag och slet.

Och då hostade jag minsann inte.

Men när jag flyttat mig till sängen och behövde sova…

Ja, ni förstår.

Jag tror iallafall att det var hostandet och inte att jag låg och lyssnade efter konstiga ljud som gjorde att jag inte sov.

För i går åt jag nämligen lunch med vår ekonomichef.

Han bor på Östermalm.

I en våning två trappor upp.

Det låter ju tjusigt och tryggt och så.

Men han berättade att en natt när han gått ut i köket hade han hittat två råttor där.

Det var mer information än jag behövde, det måste jag säga.

Jag visste ju redan att råttorna är störda av alla byggarbeten i Stockholm och tar sig mer och mer in hos oss människor.

Fast jag behövde ändå inte påminnas om att jag rätt som det är skulle kunna ha oväntat besök i lägenheten.

Som man inte vill bjuda på kaffe.

Kommentera

