Det finns olika sorters råttor…

Just nu känns det otroligt larvigt att vara rädd för att stöta på råttor i köket.

När tvåbenta, högresta råttor kan tänka sig att sätta sig i en lastbil och medvetet meja ner andra människor.

Det är ju för mig helt obegripligt att man kan vara i sån brist på empati att man kan göra något sådant.

Jag hoppas att det här får oss att bilda enad front mot terrorism och visa större solidaritet och omtanke om varandra.

Själv tänker jag vägra vara rädd för att röra mig på Drottninggatan och Kungsgatan eller shoppa på Åhléns City.

Jag kommer väl bara försöka vara mer uppmärksam på vad som pågår omkring mig.

Och om ett tag kommer jag väl igen att vara mer rädd för att fyrbenta råttor ska dyka upp i mitt kök.

Kommentera

