Att inte gilla läget

Det känns som om jag är sämre igen i dag.

Jag hoppas verkligen att det är den där dagen man brukar uppleva när det känns som att man aldrig kommer att bli bättre och det är då det faktiskt vänder.

Jag var iallafall tvungen att klä på mig och gå ut i dag.

Det fanns ingenting hemma så jag hade inget val.

Först kändes det inte så tokigt; solen sken och vindarna var ljumma.

Men så satte hostandet igång och jag ville bara sätta mig ned och gråta.

Det gjorde jag förstås inte, jag släpade mig hem.

Sedan la jag mig på soffan och grät mig till sömns.

För jag lyckas faktiskt sova nu.

Men jag hatar att vakna.

För då kommer en period med extremt hostande.

Ja, ja, det kunde ha varit värre.

Det kan det väl alltid.

Men det är inte alltid man vill gilla läget ändå.

2 thoughts on “Att inte gilla läget

Kommentera

