Det är sant som de säger

Tur ändå att jag är sjuk.

För det är sant som de säger; den som är sjuk önskar sig bara en sak.

Vem orkar bry sig om brist på kärlek och ett socialt liv när man inte får sova för att man hostar hela tiden?

Men jag har jobbat i dag.

Hemifrån.

Jag kände mig inte så smart eller starkt bidragande men jag försökte.

Då får man lön iallafall.

Förutsatt att det inte blir en vana, kan jag tänka.

Och jag har iallafall hopp om att den här hostan ska försvinna.

Vilket år som helst…

Kommentera

