Vi får väl se i morgon bitti

Det finns de som hävdar att det är larvigt att klaga på att övergången till sommartid stjäl en timme från en.

Men jag vill ändå klaga.

Jag vet att jag inte klagar på tidsskillnader när jag åker på semester.

Om jag skulle åka på semester till någon plats och det var tidsskillnad vill säga.

Då skulle jag inte klaga.

Nej, jag skulle inte det för då behöver jag inte stiga upp någon särskild tid.

Jag klagar som bara tusan när jag måste åka till Finland på jobbresa.

För jag är morgontrött nämligen.

Men det är klart.

Om solen redan skiner i morgon när jag borde stiga upp så går det kanske bra.

Vi får väl se.

One thought on “Vi får väl se i morgon bitti

Kommentera

