Ta sig friheter

Det bästa med fredagar är möjligheten att ta sig friheter.

Att jag var hos frisören i dag var väl lite mer av en nödvändighet.

Men hur skönt är det inte när någon annan tvättar ens hår?

Speciellt för en som lever med en stor brist på mänsklig beröring.

Jag kände mig iallafall lite gladare efter mitt frisörbesök.

Tog en liten promenad när jag kom hem.

Unnade mig en bukett snittblommor.

Och nu tar jag mig friheten att dricka en stor latte.

Eftersom det fina med fredagar — oftast iallafall — är att det spelar ingen roll om jag kan somna i tid.

I morgon ligger jag kvar i sängen precis hur länge jag vill.

One thought on “Ta sig friheter

  1. För många år sedan lärde jag mig att om hur viktigt det är med beröring, för ens hälsa. Så om man inte får den där viktiga beröringen hemma så rekommenderades det att man kan gå och få massage t ex. Eller till frissan. 🙂

Kommentera

