Mitt hem är min borg

Jag har faktiskt inte gått utanför dörren på hela helgen.

Helt galet.

Speciellt med tanke på att vädret verkar ha varit fantastiskt fint.

Men jag har läst ut tre böcker.

Bara läskiga deckare.

Jag känner mig kanske förrädiskt trygg här i min lägenhet?

Fast den här tv-serien jag börjat titta på är nästan lite för otäck.

Dels handlar den om barn som rövas bort.

Och dels har två av de ledande karaktärerna båda spelat Dr Jekyll/Mr Hyde.

Jag väntar liksom bara på att de ovanpå allt annat elände plötsligt ska förvandlas till något extremt ondskefullt.

Vilket vore extra illa eftersom de båda ska tillhöra ‘de goda’ i den här serien.

Nu ska jag se om jag kan samla mig till att jobba lite.

Och fundera på vad jag ska packa för ett besök i Tammerfors.

Kommentera

