TV-paus

Jag har haft två — eller tre kanske — kvällar då jag inte alls tittat på tv.

Istället har jag läst böcker och letat musik på Spotify.

Det har varit skönt.

Jag känner mig mer som mig själv när jag läser.

Samtidigt känner jag mig också mer som mig själv, fast inte på ett bra sätt, när jag knappt har kontakt med någon annan levande själ.

Så när jag nu vände mig en stund till tv:n igen gjorde jag kanske inte världens smartaste val.

Jag sitter och tittar på när Strömstedts åker och hälsar på andra kärlekspar.

Ibland är det mest pinsamt.

Men åh, vad jag vill det där.

Kommentera

