Jag är väl inte starkare än så

Torsdag.

Jag, solen, en bra bok, en jättelatte, en nybakad fralla och semester.

Jag vill tycka att livet är underbart.

Men det gör jag inte.

Jag vill inte ha ont i knät längre.

Jag vill kunna gå ut på långpromenader igen.

Jag vill ha någon att älska.

Någon som älskar mig tillbaka.

Någon som vill ha semester med mig.

Jag vet att jag borde tycka att livet har mening och är underbart även utan det.

Men jag gör inte det.

Jag är väl inte starkare än så.

Och det är väl därför jag inte förtjänar kärlek.

3 thoughts on “Jag är väl inte starkare än så

  1. Alla förtjänar kärlek – de vet vi alla… förr sa man att man träffas på jobbet, krogen och på kvällskurser. Du jobbar, går på krogen men går du på någon kvällskurs? Du får luska lite med arrangören så det inte är kvinnodominans. Vi gick kurs i Spanska, där fanns det ett gäng män.

  2. Jo, det gör du. Tänk inte så! Man vet aldrig vad som väntar bakom nästa hörn. Jag kommer ihåg när jag lyssnade på Björks I miss you och längtade på samma vis. Kärlek till dig ❤️

Kommentera

