Solen går upp i öster

Nu vill jag inte påstå att jag sett någon sol i dag.

Inte den minsta lilla skymt av sol faktiskt.

Men det var ljust i morse.

Eftersom jag fick rum på sjunde våningen sov jag utan fördragna gardiner.

Och ljuset på morgonen gjorde att jag inte hade några problem att komma upp trots att det ju var en timme tidigare än vanligt.

Men i kväll var jag trött.

Så sliten faktiskt att jag skippade kvällens aktivitet med kollegorna.

Till viss del för att det var en hemlig aktivitet och jag är en sån fas nu att jag inte pallar sånt.

Då sitter jag hellre ensam på hotellrummet och livnär mig på trista smörgåsar.

I morgon blir det flygplatsmiddag men sedan får jag åka hem.

Och i Stockholm hotar de minsann med sol på lördag.

Det vore ju trevligt.

Kommentera

