Kollar nervöst min egen farstutrapp

Alltså jag var så sugen på att skriva ett syrligt e-mail till alla mina kollegor om vikten av att verkligen läsa de meddelanden man får och inte bara skumma igenom dem.

Men så mindes jag det gamla uttrycket ‘Sopa rent runt din egen dörr först…‘ och insåg att jag ju faktiskt gör samma sak själv ibland.

Fast det måste jag säga att om jag bett om en förklaring, och innan jag skickar iväg en förfrågan om en förklaring, så läser jag igenom en text extremt noggrant.

I dag har jag, redan, hunnit svara på åtminstone fyra e-mail där jag ville skriva passivt aggressiva saker som:

Om du verkligen hade läst mitt tidigare meddelande noggrant…

 

Om du inte kunde förstå det här vet jag faktiskt inte hur jag ska förklara det för precis så där komplicerat är det.

Men vad jag vill skriva och vad som verkligen blir skrivet och ivägskickat är som tur är två olika saker.

Oftast.

Tur att man har en blogg att lufta sig i.

Men jag önskar att jag hade råd att ta ledigt och åka iväg någonstans.

En vecka eller sju.

Kommentera

