Fettisdag

Det finns inte mycket att säga om den här dagen.

Jag jobbade hemifrån och glömde att betala parkering ända fram till lunch.

Det blir spännande i morgon bitti, att se om jag har någon gul lapp vinkande under vindrutetorkaren eller inte.

Sedan var jag på salong på lunchen och är nu redo för tunnare strumpbyxor.

Synd bara att vädret inte riktigt är i fas, men det ordnar sig.

Och jag har ätit semla i dag.

Jag blev tvungen.

I går kväll promenerade jag nämligen förbi Lillebrors bageri på Rörstrandsgatan och såg att de tänkte göra 2000 semlor och hålla öppet bara den tid det skulle ta att sälja dem.

Klart att jag var tvungen att få en av de 2000 semlorna.

Det var nästan värt det för den innehöll vad som kanske kan ha varit den godaste mandelmassa — med hackad mandel på — jag någonsin ätit.

I övrigt bara jobb, precis som det anstår en tisdag i februari.

Men i morgon är det mars.

Och onsdag.

Det kommer att bli fint det.

Kommentera

