Drottning på varuhuset

Jag har ju vuxit ifrån lusten att festa upp hela lönen så fort den kommit.

Inte för att jag någonsin riktigt levt med en Kung i baren-stil.

Men ibland känns det som att jag bränner hela lönen vid ett enda varuhusbesök.

När alla — svindyra — hudvårdsprodukter tagit slut samtidigt.

Så var det i dag.

Fast genom att handla just i dag fick jag 20% rabatt på hela klabbet.

Och även om 20% knappast kvalificerar sig som rea är det välkomna procent när det är saker man ändå måste köpa.

Måste och måste förresten, det är väl det att jag vill bibehålla illusionen att jag gör något slags försök att bibehålla stilen.

Det går inte så bra med ätandet och motionen så krämer får det bli.

Även om jag, än så länge, ätit rätt bra i dag.

Och promenerade hem från Åhléns City trots att knät kändes som det liksom klickat ihop fel.

Nu försöker jag distrahera mig genom att betala räkningar (oh the joy), stoppa ytterligare ett täcke i ytterligare ett påslakan (dubbelsängstäcken är ljuvliga även för en singel, ända tills det är dags att byta lakan, då är de ett motionspass), duscha och tvätta håret och nu har jag fötterna i såna där fotmaskpåsar.

Inte för att något av det där får mig att sluta vara sugen på choklad men så länge jag har händerna upptagna…

2 thoughts on “Drottning på varuhuset

  1. Alla mina produkter tog slut veckan innan avfärd – och då hade jag tullat i burkarna p jobbet (duschar efter cykelpass till jobb) 3500 spänn kostade det att fylla på… berätta inte för mannen :/

Kommentera

