Mera kärlek

Ju mer jag tänker på det ju mer tror jag att Kurt aldrig fanns.

Alltså verkligen inte fanns, inte ens var påhittad av en man.

Jag tänker att det kan ha varit tjejen som jag delade lägenhet med som skickat vykortet.

Och jag tänker att det var synd att jag tappade kontakten med henne för hon var fantastisk.

Men ibland leder livet iväg en på så olika vägar.

I vilket fall så fanns det mementos från äkta kärlek också.

Äkta romantisk kärlek.

Från 80-talet.

Fortfarande min måttstock på hur ömsesidig kärlek ska kännas.

Jag kanske borde gå i terapi?


Kommentera

