Kom tillbaka, Kurt!

I dag har jag faktiskt varit i källaren.

I massor med timmar har jag varit i källaren.

Det var varmt, dammigt och så småningom mörkt.

Väldigt mörkt blev det när lyset slocknade, vilket det gjorde då och då eftersom det är på timer.

Jag misstänker att jag kommer att ha en del intressanta blåmärken i morgon från de saker jag gick in i på väg till lysknappen.

Det mesta var grejer jag själv ställt ut i gångarna — många saker ställde jag ut i gångarna — så jag får skylla mig själv.

Jag önskar att jag kunde säga att jag nu kan börja bära ner saker till källarförrådet.

Men, nej.

Det är fortfarande knökfullt i förrådet.

Men det är sorterat och så fort jag fått hjälp att köra iväg saker till tippen så borde det gå.

Det var inte bara jobbigt att gå igenom och sortera, jag hittade en del roliga saker också.

Bland annat hittade jag ett helt fantastist romantiskt vykort.

Från Kurt.

Och jag vill bara säga:

Kom tillbaka, Kurt! Allt är förlåtet.

Problemet är bara att jag inte har en aning om vem Kurt är.

Den enda Kurt jag kände på den tiden var min farbror och jag är helt säker på att han inte skulle skriva den typen av vykort till mig.

Det måste ha varit skrivet i referens till något vykortsskrivaren och jag sett eller läst och pratat om.

MEN JAG KOMMER INTE IHÅG DET!

Det finns en risk att det här kommer att driva mig till vansinne.

Fast jag känner mig också glad att någon någon gång skrivit något så romantiskt till mig.

Jag har ju både lyckats glömma att det någonsin funnits och tappat hoppet om att det någonsin kommer att finnas sån kärlek i mitt liv.

2 thoughts on “Kom tillbaka, Kurt!

Kommentera

