Veterankraft

I dag körde jag bil hem från jobbet.
För första gången på flera veckor.

Tack vare min pappa och min morbror.

Medan jag satt i möte efter möte åkte de och köpte ett nytt bilbatteri.

Och efter att de satt det på plats i min bil startade den så snällt igen.

Flera gånger.

Så nu står den parkerade hemma på min gata i stan igen.

Vad skulle jag göra utan min stödgrupp av veteraner?

Jag är så tacksam.

I övrigt har det mest varit en alldeles vanlig, grå februarimåndag.
Och nu ska jag njuta en stor kopp latte och läsa lite.

Städa är ju en typisk tisdagssyssla, eller hur?

Kommentera

