Nu blir det rött

Efter veckor av resande har jag nu några då jag blir kvar i Stockholm.

När jag reser fegar jag med nagellacket, väljer någon diskret färg som gör att smärre skador inte syns så väl.

Och på något sätt lyckas jag alltid skada någon, eller några naglar när jag reser.

Det är väl stressen i hanteringen av allehanda väskor; i och ur bagagehyllor och taxibilar.

Så det var faktiskt det enda som stod på min att-göra-lista för i dag, att fixa naglarna.

Och det har jag gjort, filat dem riktigt korta, förhoppningsvis filat borta alla svagheter.

Som kompensation för den korta längden målar jag dem djupt röda.

Om de trots allt skulle sönder så ska jag ju ändå bara vara på hemmaplan och kan åtgärda det.

I övrigt har jag mest varit lat, även om jag kört både tvättmaskinen och diskmaskinen.

Jag behövde en sån dag.

I morgon får vi se.

Det är ju inte som att det inte finns saker som behöver göras här hemma.

Och en promenad Kungsholmen runt skulle inte sitta fel det heller.

Kommentera

