Urladdat och uppladdat

Inte nog med att jag var helt urladdad efter en jobbig vecka, bilen vägrade starta i fredags eftermiddag också.

Som jag befarat eftersom den var lite svårstartad i måndags morse och sedan dess stått orörd på företagets parkeringsplats.

Och där står den kvar än.

Jag tog mig hem och vidare till Johanna med allmänna transportmedel efter jobbet.

Och ut till min syster i Åkersberga gick det bra att åka Roslagsbanan, hem fick jag lifta med min bror.

Att åka till Mall of Scandinavia för att fika med Malin i söndags med pendeltåget är ju fortfarande — medan Karlbergs station finns kvar — väldigt smidigt för mig.

Som nu förstår har jag blivit uppladdad med vänskap, familjekärlek och massor med kramar i helgen, precis vad jag behövde.
För i går satt jag och jobbade till efter midnatt igen och i dag har det varit så fullt upp att jag inte hann ringa till Bilia.

Som grädde på moset hade vi möte med bostadsrättsföreningens styrelse i kväll.

Jag lyckades förstås slänga ur mig en sak som jag ångrar, men med tanke på min stressnivå just nu kunde det varit mycket värre så jag känner mig ok ändå.

Vad som dock inte känns ok är att jag egentligen borde packa nu men det orkar jag helt enkelt inte.

Jag åker visserligen inte förrän på onsdag men då blir det uppstigning 04:30 och i morgon ska jag äta middag med en kollega.

Kanske orkar jag om en liten stund…

Kommentera

