Bakom fasaden

Äntligen hemma.

Flyget hem var helt fullt och för första gången hamnade jag bredvid en person som egentligen behövde åtminstone en och en halv plats.

Jag tyckte mest synd om honom, för det måste kännas jobbigt, men samtidigt har jag svårt för att behöva vara så extremt nära någon jag inte alls känner.

Varmt blir det också.

Så jag hängde liksom ut i gången och känner mig fortfarande lite sned i kroppen.

Sedan stannade planet, igen — så var det förra gången också — vid inrikesterminalen och vi fick åka buss till terminal 5 vilket betydde att det tog längre tid än vanligt att komma hem.

Men nu är jag hemma vilket är skönt.

Jag var riktigt låg i dag och gläntade på dörren och visade vad som fanns bakom fasaden på Facebook.

Och fick massor med kärlek tillbaka.

Kanske är jag inte en så misslyckad och hemsk människa trots allt.

One thought on “Bakom fasaden

Kommentera

