Något för Tinder?

Andra kvällen på hotellrummet.

Jag försöker jobba.

I går jobbade jag, efter att ha ärit middag med en kollega, intensivt till klockan ett på natten.

Det enda som störde mig då var att jag satt framför en spegel och då och då såg mig själv.

Det jag såg var ingen jag trodde skulle ha någon större framgång på Tinder.

I kväll har jag lite svårare att koncentrera mig.

Tv:n står på och distraherar och helst skulle jag faktiskt gå och lägga mig.

Men jag känner dubbel press att hålla mig vaken.

Dels är det faktiskt en del jobb jag borde få färdigt till i morgon.

Dels fick jag konstigt nog någon bokningstyp som innebar att det inte ingick frukost i priset men gratis minibar.

Jag känner alltså att för att få valuta för pengarna borde jag tömma nämnda minibar.

Men det känns som en ganska oöverstiglig uppgift.

Och omöjlig att kombinera med ambitionen att få något arbete gjort.

Jag kanske borde lägga ut följande på Tinder:

Finnes: Dejlig svensk kvinna i dubbelrum med gratis minibar.

Kommentera

