The Serenity Prayer

Måndagen flög fram i en galen fart.

Intensivt jobbande, frisörbesök, lämnade bilen på jobbet, Roslagsbanan hem, hämta ett paket, laga och äta middag, jobba lite till och packa.

Det sista var det svåraste.

Jag har verkligen inget att sätta på mig nuförtiden.

Inget som känns rätt iallafall.

Men jag lyckades packa och nu sitter jag på ett plan redo att flyga till Köpenhamn.

Fast det satt långt inne.

Flyget skulle avgå 8:40 och 7:35 satt jag i stillastående köer på E4.

Jag har fortfarande ett rejält adrenalinpåslag.

I taxin försökte jag verkligen tänka att det inte var någon idé att stressa upp mig.

Att jag ändå inte kunde påverka situationen och att världen knappast skulle gå under om jag missade flyget.

Hjälpte det?

Absolut inte, jag behöver verkligen öva mer på The Serenity Prayer.

När jag äntligen kommit fram till Arlanda, checkat in och tagit mig igenom säkerhetskontrollen kom det förstås ett sms om att planet var försenat.

Därav tiden till att skriva detta.

Men nu tittar flygvärden surt på mig så nu måste jag sluta.

Kommentera

