En bortkastad helg

Även om jag vet att jag behöver ta mig vilohelger för att inte bli utbränd känns den här typen av helger helt bortkastade.

Jag har inte träffat en enda människa på hela helgen.

Jo, några som jobbar i affärer där jag handlat och några grannar.

Men inget egentligt umgänge.

Fast jag har jobbat lite.

Och städat lite.

Köksbänken har jag rengjort extremt noggrant.

Eftersom jag glömde fälla ut mjölkpipen igen när jag skulle göra mig en latte.

Hur många gånger har jag gjort det nu?

Det här med att jag lyckas undvika att bli utbränd genom att vila kanske inte stämmer eftersom jag uppenbarligen inte kan hålla mer än en tanke i huvudet åt gången.

Jag kanske ska strunta i att ta vilohelger och festa dygnet runt på helgerna istället.

Det låter farligt både för hälsan och bankkontot.

Och apropå farligt har jag tagit enorma risker den här helgen genom att göra latte  på mjölk vars bäst före-datum var i fredags.

Det är inte lika roligt som att gå på nattklubb men man måste ju ha lite spänning i sitt liv.

Kommentera

