Jag som inte ens gillar vispgrädde

Det är mycket resande nu.
Och med resandet kommer vissa utmaningar.

Brist på sömn.

Dåliga matvanor.

Och egentligen borde jag väl kunna begränsa de dåliga matvanorna till resdagarna.

Men om jag har svårt att kontrollera mitt ätande i vanliga fall blir det snudd på omöjligt när jag lider av sömnbrist.

I dag har jag ätit alldeles för mycket och helt fel saker.

Lunchen till exempel avslutade jag med varm choklad med vispgrädde.

Jag som egentligen inte ens gillar vispgrädde.

Fast å andra sidan har jag fått undan ett par surdegar i dag också.

Inte den typen man äter upp alltså.

Och i morgon är det fredag.

Denna magiska dag då spänningarna släpper och en sovmorgon hägrar.

För att citera en viss president:

It’s gonna be great, it’s gonna be fantastic!

Och förhoppningsvis utan vispgrädde.

Kommentera

