Morgonpoesi

Man har två vänner

Egentligen har man fler vänner

Men man har två vänner

Som vet att man måste upp 04:30 nästa morgon

En vän skickar ett meddelande på Messenger

Vid midnatt

Man har en vän färre

Nej, men skämt åsido fy tusan vad jag avskyr dessa tidiga morgnar.

Men jisses vad glad att jag är för den nya tekniken.

Tack vare mobilapp och fakturascanning hann jag betala min räkningar i morse när jag insåg att jag glömt det i går.

I helgen i övrigt har jag sett La La Land som jag rekommenderar till alla som inte är allergiska mot musikaler, umgåtts med fina vänner, varit på jazzbrunch och promenerat genom ett dimmigt Södermalm.

Fast mest stolt är jag över att jag rensat avloppet.

Kommentera

