Jag behöver en nödbroms

Jag har helt tappat kontrollen över ätandet.

Nu när jag fått upp farten och äter vad som helst så gör jag just det.

Äter vad som helst.

Och hur mycket som helst.

Jag behöver en nödbroms.

I morgon tänkte jag låta bli alla ‘vita kolhydrater’ det vill säga socker, mjöl, pasta, ris och potatis.

Det kanske leder till att jag kommer att vara på uselt humör.

Men förhoppningsvis leder det också till att jag bryter det här förbaskade matberoendet.

Det är ju snart sommar och baddräktssäsong!

Hoppas ni har roligare planer för helgen.

2 thoughts on “Jag behöver en nödbroms

  1. Boksuddis – Varför är det så himla svårt? Jag klarar att sköta mig till typ fem-tiden och sedan släpper alla spärrar. Men nu har jag snart ätit upp allt onyttigt här hemma iallafall.

Kommentera

