Ordning och reda är inte för alla

I tre dagar nu har jag letat och letat efter ett par favoritskor.

Jag kunde inte hitta dem någonstans

Efter en desperat genomsökning av alla tänkbara gömmor i kväll var tårarna nära eftersom de fortfarande var försvunna.

På vägen tillbaka till soffhörnet inser jag, när jag passerar hallen att jag ju satt upp skoskåp.

Och ni gissade det; där fanns skorna, precis där de borde vara.

Ordning och reda är verkligen inte för alla.

Jag får iallafall uppenbara problem när saker är där de borde vara.

6 thoughts on “Ordning och reda är inte för alla

Kommentera

