Men i dag var det nära

I dag var det nära att jag slet mitt hår.

Vilket hade varit synd eftersom det var nytvättat och helt ok.

Det var inte på jobbet utan under mötet med bostadsrättsföreningens styrelse.

Men jag behärskade mig.

Slet inte av mig håret, sa inget dumt.

Istället stoppade jag i mig pepparkakor och sockerkaka.

Det var väl inte så smart men det gjorde att mötet förflöt smidigare.

Bara tre timmar långt den här gången.

I morgon är det onsdag.

Jag vet att det knappast var dagens mest häpnadsväckande nyhet.

Om ens en nyhet.

Men jag gillar onsdagar mycket bättre än både måndagar och tisdagar.

Så det gör mig glad att det är onsdag i morgon.

Och det är viktigt att fokusera på sånt som gör en glad.

Eller hur?

Kommentera

