Nej, jag har inte slitit mitt hår

Jag försökte ta en selfie i dag.

Jag behöver öva på att tycka om mitt utseende igen.

Det gick så där, i svart-vitt kan jag stå ut med den.


Jag önskar att jag kunde skylla frisyren på att jag haft mössa på mig i dag.

Men nej, det var för varmt för mössa i dag i min mening.

Dock inte så varmt att bilen töat fram; jag fick borsta en hel del och var lite rädd att bilen inte skulle ta sig igenom den omgivande snökanten.

För någon spade har jag förstås inte i bilen, kanske dags att skaffa en om det ska fortsätta snöa så här då och då.

Fast min bil visade sig vara den lilla bilen som kunde, det krävde lite trixande men jag kom iväg genom snön.

Inte har jag slitit mitt hår på jobbet heller.

Jag kom ihåg alla lösenord jag behövde och hade en riktigt produktiv dag.

Ena efterlängtade kollegan var inte där men jag fick två trevliga fikaraster med en annan.

Så det känns faktiskt riktigt bra att vara tillbaka i vardagsrutiner.

Även om jag inte lyckas hantera ätandet på kvällarna.

Alldeles för mycket julgodis kvar här hemma som frestar och när jag känner mig ensam och rastlös…

3 thoughts on “Nej, jag har inte slitit mitt hår

Kommentera

