Fullt upp

Det blev plötsligt väldigt socialt här.

I går kväll en spontanmiddag med min bror och hans familj.

Festligt och fullsatt och alla blev mätta.

Trots att vi blev en fler än jag från början räknat med.

Jag hade valt mat som behövde tillagas när gästerna var på plats så — trots att både min bror och svägerska hjälpte till — det blev inga bilder tagna förrän efter vi ätit klart.


Förutom på efterrätten som var en favorit i repris; Frozen lime cheesecake. 

Dekorerad av ena brorsdottern.


Jag var själv inte så nöjd med botten den här gången så till nästa gång jag ska ha middagsgäster ska jag testa något annat recept.

I dag började jag med att besöka ett hus från 1850.

Ett fantastisk gammalt trapphus med sneda och nednötta trappsteg som ledde mig till min bonusbrorsdotters charmiga lägenhet på tredje våningen.


Där bjöds jag på dekadent brunch komplett med rosa champagne och tårta.


Efter det gick jag hem i snön, ganska kämpigt underlag för en promenad.

Men det var skönt.

Väl hemma har jag röjt undan det sista efter gårdagskvällens middag och matlagning.

I morgon är min sista lediga dag, på måndag börjar jag jobba igen och då har jag en diger att göra-lista.

Så frågan är vad jag ska göra i morgon.

Skotta fram bilen vore det smarta valet men det är inte så lockande precis.

Törs man hoppas på att det hinner bli vår till på måndag?

Kommentera

