Man vet ju aldrig

I går gjorde jag verkligen en insats innan jag gick ut.

Nytvättat hår, välsminkad och med omsorgsfullt vald klädsel.

Visserligen med mössa men ibland måste eftergifter göras med anledning av väder och annat.

Så tror ni att jag fick anledning att prata med en endaste människa?

Skulle inte tro det, va.

I dag struntade jag alltså i att sminka mig, vädret krävde ändå både mössa och jättestor halsduk.

Vad vädret också tillät var ett tillfälle att använda mina fuskläderbyxor.

De är nämligen lite för stora nu och sitter bara uppe om jag har strumpbyxor under och det kan jag ju bara ha om det är riktigt kallt ute.

Och det var det i dag; kallt och vintervitt.

Men jag var tvungen att gå ut ändå och ut gick jag.

Träffade faktiskt en granne som jag fick sällskap med hem.

Hon sa inget om att jag var osminkad eller om mina coola byxor.

Det ena var ju bra, det andra var väl lite synd.

Fast jag vet ju iallafall att jag var läckrast i stan i dag.

Iallafall i min fantasi.

Kommentera

