Första måndagen 2017

Det här med att börja om när det är ett nytt år det gäller förstås inte på Nyårsdagen.

Men i dag.

I dag var det inte bara 2 januari det var en måndag också.

Som gjort för att växla om från julens dekadens till mer hälsosamma vanor.

Jag bestämde träff med Cissi och vi begav oss till Vapiano i Skrapan på Söder.

Tanken var att vi skulle både få oss en hyfsat nyttig lunch och lång promenad tillbaka till Sankt Eriksplan efteråt.

Och det mesta gick enligt planerna.

Vi råkade gå in på en rea och handla lite redan innan vi nått restaurangen.

Det var väl inte helt optimalt men den extra vikten borde väl ge några pluspoäng.

Sedan åt vi sallad, promenerade hemåt och lyckades låta bli att handla någonting annat än sånt vi faktiskt behövde.

Jag lyckades till och med låta bli att köpa ett nagellack som jag redan hade hemma.

Och det är inte alltid jag lyckas med det.

Så bortsett från en mage som var lite ilsken — min, inte Cissis — blev det en riktigt bra dag; trevligt sällskap och 12 430 steg.

Som grädde på moset fick jag jättebra supporthjälp över telefon när jag kommit hem och fick igång mitt nya modem.

Det betyder att planerna för i morgon är att antingen röja i källerförrådet eller åka till Ikea.

Om jag ska ta nästa steg och försöka få igång min TiVo behövs en ny tv-bänk.

Kommentera

