Det bidde ingen pizza

I dag var inte bara årets mesta pizzadag, det var min sista svullardag.

Så jag borde ha ätit pizza.

Men det gjorde jag inte.

Jag åt mer rester till middag; pressade överbliven kokt potatis och blandade med resterna av den varmrökta laxen och lite mjölk och stekte.
Det blev helt ok även om ägg och ströbröd hade gjort dem fulländade.

Så det känner jag mig nöjd med.

Valet av nagellack däremot är jag inte alls nöjd med.

Det blev en kopparmetallic som i sig självt är fint men inte passar min hudton.

Men nu får det sitta ett tag; jag måste köpa nytt underlack innan jag kan måla igen.

Allt som allt ingen dålig början på 2017, men idag var ju bara en mjukstart.

I morgon blir det mer allvar.

Bra mat, promenad och kanske till och med lite socialt umgänge.

2 thoughts on “Det bidde ingen pizza

Kommentera

