Bye, bye 2016

Jag säger hejdå till 2016 i stil.

Ensam men med klass.

Jag har gjort min egen glass.

Jag har druckit champagne och ätit snittar.

Jag har kokat potatis — och tro mig, det hör inte till vanligheterna — och ätit varmrökt lax med romsås.

Jag har också inlett processen med att få alla vanliga tv-kanaler igen.

Det första steget var att koppla in mitt nya modem från Comhem, men där tog det stopp.

Trots att jag följt instruktionerna kommer det helt enkelt inte igång.

Så jag ser på Meg Ryan-filmer på Netflix och ägnar mig åt nagelvård.

Och så har jag provsmakat glassen; god men lite för gräddig för mig.

Vilket kanske inte är så konstigt eftersom den består till 60% av just grädde.

Men det kändes ändå bra att äta en efterrätt jag gjort själv.

Nu ska jag försöka bestämma mig för vilken färg jag ska ha på naglarna.

Om jag ändå ska hålla mig vaken till midnatt, och det ska jag, hinner jag måla dem i kväll.

3 thoughts on “Bye, bye 2016

  1. Jag firade också ensam, men kanske inte med så mycket klass, klädd i mysbyxor och fleecetröja som jag var.

    En trerätters måltid var inplanerad, men när kvällen kom så var jag inte så hungrig utan nöjde mig med förrätt och efterrätt. Jag hade förberett en räkbakelse som man panerar med krossade ostbågar och till efterrätt hade jag gjort Ahlgrens-bilar-pannakotta. Den rökta älgsteken (julklapp från en entreprenör) får jag ta en annan dag helt enkelt.

    Tolvslaget tillbringades i stallet och i kohagen för att försöka lugna stressade djur.

    En helt normal nyårsafton med andra ord.

  2. Tess – God fortsättning! Hoppas du lägger ut recepten på din nyårsmeny på bloggen, låter så gott. Hoppas vi får till en träff under 2017. Kram.
    Anne-Marie – Tack. 🙂 Du är som min goda fe; säger alltid så snälla och hoppfulla saker. ❤

Kommentera

