Lurad igen!

Jag har haft en fin julafton.

Trevligt sällskap, god mat och julklappar.

Nu ger vi ju egentligen bara julklappar till barnen men ibland händer det att även vi vuxna får någonting.

För några år sedan fick jag ett paket.

Som vid första anblicken verkade vara en chokladask.
Men som visade sig vara en iPad.

I år hade vi vuxna var och en tilldelats en annan att köpa en julklapp till.

Tipset var en bok, cd med musik eller film på dvd.

Jag hade nämnt att jag önskade mig en liten Vitriini från Iitala, bland annat till mamma men var inställd på att jag skulle få en bok.

Vilket naturligtvis varit kul det med.

Och nog verkade det som om jag fått en bok; paketet var inslaget i Akademibokhandels omslagspapper och kändes som en bok.

Fast en konstig bok, lite bucklig liksom, som om den varit med om ett och annat.

När jag öppnat paketet så var det verkligen en bok och nog såg den både gammal och använd ut.


Jag funderade om det kunde vara någon slags klassiker som det ansågs att jag borde läsa, men när jag vände den för att läsa på baksidan insåg jag att något var lurt och öppnade boken.


Min kluriga mamma hade skurit ut ett utrymme mitt i boken och gömt en Vitriini där.

4 thoughts on “Lurad igen!

  1. Häftigt! Och visst blir man lite extra glad när man har ställt in sig på att man inte kommer att få det man allra helst vill ha (men nåt annat som så klart kan vara nääästan lika bra), men så får man det ändå!?!

  2. Pernilla – Visst var det bra! Jag ska hälsa henne. 🙂
    Mrs E – Ibland är det roligt att bli lurad. 🙂
    Tess – Ja, precis så är det. 🙂

Kommentera

