Last Christmas

Det har varit körigt i dag.

Köat för att hämta mitt bidrag till julbordet, gjort ett snabbt men svettigt ärende i Täby C, jobbat, ätit tacolunch, jobbat, åkt hem, gått två timmar på stan på jakt efter en tänkt julklapp som jag aldrig hittade, haft besök av en granne.

Och hela dagen har jag hoppats att den här kvällen skulle bli som förra året.

Jag visste att det bara var en dröm, även om man ju helst inte vill tro att man är så lätt utbytbar.

Nu skulle jag helst vilja ligga i soffan och se någon bra film.

Men jag måste slå in julklappar och hänga tvätt.

Och sedan går jag nog och lägger mig.

I morgon blir iallafall en mysig dag med familjen.

Varför kan jag inte alltid få ha ett Snapchatfilter?

Kommentera

