50 frågor

1. Vem litar du på?
Jag väljer att lita på alla, om man med det avser tro att de talar sanning och är vilka de utger sig för att vara. Men de som jag litar tillräckligt mycket på för att avslöja vad som helst om mig själv för blir färre och färre hela tiden.
2. Var skulle du vilja vara just nu?
Precis där jag är just nu, men i armarna på någon jag funnit kärleken med.
3. Favoritstad?
Stockholm. Fast om jag inte får välja min hemstad; London.
4. Vilket är ditt favoritnummer?
Tjugoett.
5. Vad var det senaste du åt?
Havregrynsgröt.
6. Om du var en krita, vilken färg skulle du vara då?
En varm terrakottaröd.
7. Hur är vädret just nu?
Ja, se det snöar, ja, se det snöar, det var väl roligt, hurra!
8. Vem var den senaste du pratade i telefon med?
Chefen för det affärsområde jag arbetar med. Sorgligt men sant, och hon är faktiskt väldigt hyggelig (norsk, fattar ni) och morsom så inte så himla sorgligt bortsett från jobbaspekten.
9. Vad är det första du ser hos det motsatta könet?
Det är mer hela utstrålningen än en specifik detalj men det jag spanar in efter det är ögon och händer. Har också insett att jag kommit till en ålder då tänder inte är ointressant.
10. Vad har du för skostorlek?
Trettionio. Damn it, jag ska ju vara en trettioåtta. Men nej, det är bara att inse; trettionio. Minst.
11. Favorit-tv-program?
Så Mycket Bättre. Jag älskar att det saknar tävlingsmoment, bygger på att man hyllar varandra och att det innehåller musik. Jag älskar musik.
12. Har du några syskon?
En lillebror och en lillasyster. Mycket trevliga människor, jag känner dem väl.
13. Längd?
172 cm. Damn it, jag ska ju vara 173. Men nej, det är bara att inse, jag har krympt en centimeter. På fel mått.
14. Hårfärg?
Kastanjebrunt. Och jag tackar de kemister som ser till att jag kan fortsätta vara det.
15. Ögonfärg?
Blågrå. Men så mörka att en del tror bruna.
16. Använder du kontaktlinser?
Alltså jag försökte ju lära mig att göra det, men nej. Det tog liksom inte. Ska väl göra ett nytt försök till sommaren tänkte jag. Det måste bli tillvänjning när jag inte är beroende av att kunna titta på stora Excelark på skärmen hela dagarna.
17. Favorithögtid?
Jag är verkligen inte särskilt förtjust i högtider. Om vi talar jul, nyår, påsk och midsommar och sånt. Jag tror det har att göra med att jag levt ensam under så långa perioder av mitt liv.
18. Favoritmånad?
Augusti. Jag tror att det har att göra med att jag fyller år då. Men också från när jag var yngre och det fortfarande var härligt väder men man fick komma tillbaka till skolan och alla sina vänner.
19. Har du gråtit någon gång utan anledning?
Nej, jag har alltid en anledning. Sedan är det väl inte alltid en anledning som andra skulle tycka var relevant att gråta för, men något har alltid triggat gråten.
20. Vilken var den senaste filmen du såg?
Everest. En ganska tung historia om två expeditioner som båda skulle bestiga Everest 10 maj 1996. Det gick inte så bra kan man säga. Många bra skådespelare och absolut sevärd, men som sagt; tung.
21. Favoritdag på året?
Eh… Pass.
22. Är du för blyg för att bjuda ut någon på dejt?
Ja och nej. Har inga problem att fråga någon på en dejtingsida. Svårare med människor jag redan känner, speciellt om jag verkligen skulle klargöra att det jag vill ha är en dejt, det vill säga ett möte med förhoppningar om romantik.
23. Kan du stå på huvudet (utan vägg)?
Varför skulle jag vilja stå på huvudet?
24. Kramar eller kyssar?
Ja tack. Jag tycker om båda delarna. Men jag älskar att kyssas om jag hittar någon som är kysskompatibel med mig.
25. Choklad eller vanilj?
Choklad. Vilken dum fråga.
26. Har du tatueringar?
Nej. Jag har inte ens hål i öronen.
27. Vad lyssnar du på just nu?
Mina spellistor på Spotify. Så blandade artister. Men favoritlåst just nu är ‘Dom Band Som Binder Mig‘ med Magnus Carlson.
28. Är du kär i någon kändis?
Just nu är jag lite kär i Fredrik Lindström igen. Kanske även i Henrik Schyffert. Jag har precis sett ‘Ljust och fräscht‘ med dem och gillade hur de drev med sig själva.
29. Vad läser du just nu?
‘The Wrong Side of Goodbye’ av Michael Connelly.
30. Piercingar?
Ah, jag har tydligen föregått frågorna lite. Som nämnt har jag inte ens hål i öronen, så nej.
31. Favoritfilmer?
Drama. Gärna med något slags mysterium som måste lösas.
32. Favoritsport?
Nej.
33. Vad gör du just nu?
Svarar på en massa frågor. Snart är jag klar och då ska jag göra mig en kaffe och sedan göra mig i ordning för att gå och se ‘Macbeth’ med Michael Persbrandt. Som det händer att jag är lite kär i.
34. Smöriga, saltade eller naturella popcorn?
Saltade.
35. Hundar eller katter?
Jag är nog mer av en kattmänniska men jag tycker om hundar också.
36. Favoritblomma?
Ranunkel.
37. Har du blivit påkommen med att göra något du inte får?
Jag kan inte komma på någon gång, men det borde ju ha hänt, tycker jag.
38. Har du en bästa kompis av motsatta könet?
Nej. Ett tag hade jag väldigt många manliga vänner och i perioder var nog min bästa vän en man. Men inte just nu.
39. Har du älskat någon någon gång?
Ja. Flera gånger. Och jag slutar aldrig. Har jag väl släppt in någon i mitt hjärta bor de där för alltid.
40. Vem vill du träffa just nu?
Det kan jag inte berätta här. Det är en man som jag försöker komma över. På grund av anledning. Så enligt mina vänner får jag inte ens vilja träffa honom.
41. Är du fortfarande vän med någon från skolan?
Ja, en av mina käraste vänner gick jag i samma klass som på lågstadiet. Vi bor 60 mil ifrån varandra i dag men hon är den som jag alltid känner mig trygg att vara mig själv med.
42. Hur imponerar man på dig om man är kille?
Genom att vara intelligent, verbal, rolig, ärlig, handlingskraftig och tydlig med sina avsikter.
43. Gillar du att flyga?
Jag gillar verkligen att flyga. Men jag gillar inte allt som hänger ihop med att flyga; transfer till och från flygplatser, köande till pass- och säkerhetskontroll, väntan på bagage, borttappat bagage och så vidare.
44. Höger- eller vänsterhänt?
Höger.
45. Hur många kuddar sover du med?
Sex när jag sover ensam. Sex kuddar alltså, två som jag har under huvudet och fyra som ligger på andra sidan av sängen och väntar på att få skapa en snygg bäddning när jag kliver upp.
46. Saknar du någon?
Ja, se punkt 40.
47. Lyssnar du på radio?
Alltid i bilen och då oftast på ‘Vinyl 107’. Det är minst fånigt snack och musik som jag kan sjunga med till och ändå koncentrera mig på körningen.
48. Bästa beslutet du tagit i år?
Att avstå från något (någon) som faktiskt inte var bra för mig. Jag hoppas att det är som min kollega sa; att jag valde mig själv, och inte som det känns just nu; att jag valde ensamheten.
49. Sämsta beslutet i år?
Att gå med på de där dejtingsidorna igen. För det mesta är det bara deprimerande att vara med där.
50. Din senaste nedladdade app?
Dejtingappen från Match.com. Hoppet är det sista som överger människan.

Kommentera

