Lite för frisk kanske

Jodå, nu går det framåt.

I går kväll blev jag spontant hembjuden till en granne på glögg och pepparkaka.

Jag kände mig väldigt skeptisk till både glögg och pepparkaka men otroligt positiv till att äntligen få trevligt sällskap.

Så jag gick över och jag smuttade glögg och hade precis så trevligt som jag hoppats.

Och magen protesterade inte.

I dag inledde jag dagen med havregrynsgröt, kände mig väldigt tveksam till om jag ville äta lunch i matsalen.

Men det gjorde jag.

Till och med rårivna morötter.

Och för att inte göra en kort historia onödigt lång har jag sedan dess även ätit ett flertal smörgåsar, druckit mer glögg, ätit några pepparkakor och till och med en bit ölkorv och en oliv.

Vi har haft glöggmingel i bostadsrättsföreningen nämligen, och efter det styrelsemöte.

Under nämnda styrelsemöte fick jag anledning att bli arg som ett bi, men lyckades i stort sett hålla masken.

Och det känns väl bra.

Fast ännu bättre känns det att magen inte gjort uppror mot dagens frikostiga födointag.

Något kaffe har det dock fortfarande inte blivit.

Kanske i morgon.

Kommentera

