Och som ett brev på posten…

I morse ryckte jag verkligen upp mig.

Satte igång ännu en tvättmaskin.

Städade badrummet, igen.

Noggrannt, igen.

Duschade och tvättade håret.

Och där i duschen slog det till.

Det som alltid händer när jag sovit för dåligt, ätit för dåligt, varit för mig själv för länge.

Alla de här känslorna av misslyckande.

Framförallt på kärleksfronten.

Jag kommer aldrig få förlova mig, aldrig vara föremålet för en möhippa, aldrig gifta mig och åka på smekmånad.

Aldrig ha någon att somna med och vakna med, mysa i soffan med, resa med…

Jag vet att det är många andra som lever ensamma, jag kan inte känna mig nöjd med min egen situation för det.

Men jag har ju iallafall en fin lägenhet…

Nej, nu är det bäst att jag tar mig ut och får i mig någon riktigt energigivande mat.

Om jag bara kunde sluta gråta.

5 thoughts on “Och som ett brev på posten…

Kommentera

