Skönt men jobbigt

När jag vaknade i  morse hade jag visserligen sovit hela natten men kände mig ändå orkeslös och snurrig i huvudet.

Och magen var fortfarande inte helt i normala gängor.

Så jag sjukskrev mig en dag till.

Avbokade en massa möten.

Det kändes skönt.

Att ta sig tiden att verkligen bli frisk innan jag försökte börja jobba igen.

Men lite jobbigt också.

Det är ju inte precis som om någon annan gör mitt jobb när jag är borta.

Det kommer vänta en trevlig hög med arbetsuppgifter på måndag.

Jag har iallafall hållit mig vaken hela dagen i dag också.

Tvättat några maskiner och fixat lite andra saker.

Har dock fortfarande levt på smörgåsar, choklad, Coca-Cola och Ramlösa.

Kände mig nästan hungrig där en stund på eftermiddagen och funderade på att beställa hem lite riktig mat.

Men inget lockade tillräckligt mycket.

I morgon hoppas jag ta mig samman och gå ut lite.

Skulle gärna hinna se Corbijnutställningen på Fotografiska innan den stänger.

Äta riktig mat.

Duscha och ta på mig riktiga kläder.

Eller ni vet; vad som helst som bevisar att jag faktiskt är en levande människa och ingen zombie.

Just nu är det inte så lätt att veta…

Kommentera

