Jag vill aldrig bliva stur

Tydligen är november månaden när jag förväntas bevisa att jag är vuxen och självständig.

Det här är mitt meddelande till Universum:

Jag vill inte vara vuxen och självständig!

Jag vill inte betala räkningar, skotta fram bilen själv, se till att få på vinterhjul själv, gå till tandläkaren utan att få höra att jag varit duktig och få ett bokmärke.

Och jag vill inte ha magsjuka utan någon som håller undan håret, städar upp och kommer med te och blåbärssoppa.

Inte heller vill jag vara tvungen att själv gå ut och flytta bilen när jag är sjuk och hängig.

För övrigt kan du (Universum) sluta ta livet av mina favoritartister och låta läskiga människor inta betydande maktpositioner.

Jaha.

Tack för ordet.

Nu ska jag slänga på mig lite kläder, gå ut och flytta bilen och köpa blåbärssoppa.

Sedan ska jag försöka sova och se om jag ändå kan acceptera det här med att vara vuxen.

Men jag tycker Universum är en bajskorv som gör så att jag kommer att missa julfesten på jobbet.

9 thoughts on “Jag vill aldrig bliva stur

  1. Jag vill oxå medela universum att jag inte vill vara vuxen och behöva sitta i allvarliga samtal om min dotters skolgång. Och känna att ingen bryr sig om vad hon tycker och känner. Och jag vill inte boka möten på jobbet och sitta där och känna mej som som ett skämt. Jag orkar inte spela vuxen mer. Universum är faktiskt en bajskorv just nu.

Kommentera

