När man väl har farten uppe

Helst av allt ville jag nog bara ta det väldigt lugnt i dag.

Efter aktiviter både i fredags kväll och hela dagen och kvällen i går kände jag mig rätt trött.

Och ute var det värsta busvädret.

Men jag hade ju bestämt att mamma och pappa skulle komma hit.

Dessutom är det ju 1:a Advent i dag.

Så jag plockade fram jullådorna, hämtade upp föreningens stege, slog i några spikar och har nu hängt upp inte mindre än två adventsstjärnor.

Adventsljusstaken är också framme, i år fylld med valnötter.

Sedan hände allt på en och samna gång; mamma och pappa kom hit och bara någon minut senare dök min bror upp på spontanbesök med döttrarna och bonusdottern.

Vi drack kaffe och brorsan rättade till skåpluckan så att den nu hänger rakt – hurra!

Därefter åkte han och hans sällskap hem till jobb och läxor och mamma och pappa och jag dukade fram en förstärkt eftermiddagsfika.

Och jag fick en försenad födelsedagspresent.

En mycket prodiktiv och trevlig dag, men nu är jag ensam igen och ska bara ta det lugnt och fösöka förlika mig med att det är måndag i morgon.




2 thoughts on “När man väl har farten uppe

Kommentera

