Gångjärn är hårda, fingrar är mjuka

Jo, jag vet, jag har varit en dålig bloggare.

Den senaste tidens hårda arbete kulminerade i tisdags och i onsdags och jag säckade lite efter det.

En ganska vanlig reaktion för mig och jag har lärt mig att respektera kroppen (eller om det är hjärnan) när den skickar de där signalerna: Nu har jag jobbat hårt ett långt tag, nu vill jag vila lite.

Så jag har vilat lite.

På sätt och vis.

Jag har promenerat och jag har jobbat men jag har jobbat med arbetsuppgifter i mitt tempo, utan press.

Och i dag har jag haft hantverkaren här och lite fler saker har kommit på plats.

Som en namnskylt på dörren och en hatthylla.

Samt skåpen för mina cd-skivor ha kommit upp på väggen i vardagsrummet.

Dock märkte jag att en av dörrarna hängde lite snett.

Jag tänkte att jag ju är en intelligent och inte helt ohändig människa som borde klara att rätta till det.

För säkerhets skull googlade jag lite instruktionsfilmer och de fick det att verka om möjligt ännu lättare.

Skruva på den här skruven för att justera i höjdled och den här skruven för att justera i höjdled.

Mmm.

Nu är dörren om möjligt ännu snedare.

Och jag har tre sår på händerna.

Gångjärn är hårda, fingrar är mjuka.

Jag avber mig kommentarer om vad detta säger om min intelligens.

Men om det är någon som anser sig var expert på att justera skåpdörrar eller känner någon som är det så hör gärna av er.

Kommentera

