Ladies’ Night (+ en granne)

I dag har jag haft tre glada kvinnor som middagsgäster.

Så var det ju egentligen tänkt; att när jag renoverat skulle jag bli bättre på att bjuda hem folk.

Och laga mat!

Men så känns det ju som att det aldrig blir riktigt färdigt.

Och det här med att laga mat…

Det är egentligen inte att jag tror att jag inte kan laga mat.

Jag har inga problem att läsa recept och följa instruktioner.

Fast jag har svårt att hantera stress och att bedöma vilka menyer som skulle innebära så mycket stress att jag är mer som en urvriden trasa än trevlig värdinna när gästerna väl kommer.

Så jag fuskar lite.

Men den här gången gjorde jag faktiskt en cheesecake, den frusna varianten, helt och hållet själv.

Och jag stekte merguez — kryddig lammkorv — och halloumi som ett proffs.

Till det serverades grönsallad med mycket ruccola, körsbärstomater, sötpotatisfrites, hummus och tzatziki.


Vissa av de tillbehören hade jag inte gjort helt själv men så var det gott också.

God var också cheesecaken.

Men stor.


För stor för oss fyra.

Så vi bjöd helt enkelt in min granne som precis kommit hem efter att ha varit borta i sex månader.

Det var tufft av honom att som ensam man komma och umgås en stund med fyra kvinnor som redan hunnit få i sig en hel del bubbel.

Även om han hade sin hund med sig.

När han lämnat oss för att fortsätta få sitt hem i ordning återgick vi till bubbel och tjejsnack ytterligare ett tag.

Två lyckade middagsbjudningar på en vecka; jag tror jag hittat ett fungerande upplägg och gör nog om det snart igen.

2 thoughts on “Ladies’ Night (+ en granne)

  1. Ser jättegott ut! Jag tycker också sånt där är jobbigt, hela planerargrejen och att folk ska tycka att det är gott och man ska fixa i förväg och när ska man börja osv osv. Bra att du övar🙂

Kommentera

