Å-å-å, du är det skönaste jag vet

Jag har en sån där skön känsla i dag.

Det var så trevligt i går kväll.

Jag är lite stolt över mig själv för att jag lagade mat, gjorde en efterrätt och spontant bjöd över grannen när vi insåg att vi hade massor med cheesecake över.

(Det har jag fortfarande… Massor med cheesecake över alltså.)

Är det något svenskt eller bara jag? Att det är lite läskigt att spontant bjuda hem någon man egentligen inte känner så bra?

Det känns iallafall fint att det blev så bra.

Nu går både diskmaskin och tvättmaskin, champagneglasen ligger i blöt i diskhon och det är undanplockat på bordet och diskbänken.

Så jag har myst med smörgås och världens största caffe latte i soffan framför ‘Så mycket bättre‘.

Vilken fantastisk text- och låtskrivare Lisa Ekdahl är!

Till viss del visste jag det ju redan, men det blev ännu tydligare vilken tänkare och filosof hon är när hon fick så här mycket utrymme att uttrycka sig.

När Magnus Carlsons vackra version av ‘Dom band som binder‘ kom var jag tvungen (nåja, men ni fattar) att göra ett inlägg på Facebook.

Och bara därför gjorde Jill Johnsson därefter en version av mina absoluta favoritlåt av Lisa Ekdahl.

Den beskriver så bra hur jag tycker det känns när man är kär och en sång jag önskat jag kunnat sjunga för föremålet för mina känslor.

Kommentera

