Men varför?

Jag tycker att jag mestadels varit positiv och snäll i dag.

Steg upp ganska tidigt, för att vara söndag, och åkte kommunalt ut till Täby.

Jag var inställd på att tillbringa en timme eller så med att gräva fram min bil.

Det visade sig inte alls vara så besvärligt.

Det räckte att bara dra av snön från bilen med händerna, det åkte av i stora sjok, och sparka undan lite av snön bakom bilen.

Sedan for jag till Täby Centrum och mötte upp min vän Filippa.

Vi tog en snabbfika på Starbucks och åkte sedan till Mio och hämtade en möbel som hon beställt.

Efter att jag levererat den och Filippa hemma hos henne i Mörby åkte jag tillbaka till kontoret, lämnade bilen på kontorets parkering igen och gick hem till mamma och pappa.

Där firade vi Fars Dag, åt gott och hade det allmänt trevligt.

Tyvärr hann min syster och systerdotter inte komma dit innan jag liftade in till stan med min svägerska och brorsdöttrar men jag fick ändå tanka en hel del familjekärlek.

Och såg fram emot att hänga lite i soffan och bara slötitta på tv.

Men det visade sig att min digitalbox har dött.

Jag menar, verkligen dött, den startar inte överhuvudtaget.

Så jag försöker titta via Apple TV som på grund av uselt bredband eller dålig router bara lägger av i bland.

Jag försöker vara zen men eftersom jag tillhör dem som tycker att teknik bara ska fungera skriker jag liksom inombords: Men varför kan det inte bara fungera?

Jag får försöka prioritera att få ordning på all teknik på något sätt i morgon.

Det finns ju faktiskt en låda med en sån där Apple Airport här hemma någonstans.

Hur svårt kan det vara att installera en sån?

Moahahahaha…

Det kan nog skrikas en hel del ‘Men varför?’ här i morgon kväll också.

3 thoughts on “Men varför?

  1. Teknik – skall bara fungera, alltid. Bortsett det kan du ju tänka 1. du vet vad skall göra ikväll, 2. du förspiller inte en kväll på något du inte vill titta på, 3. du shoppar inte – Jag hade inte klarat det, jag hade osat av ilska hos den stackars supporten… Jag önskar dig lycka till🙂❤

  2. Åsa – Tack.🙂❤
    Mrs E – Det är ju så vi köpare av tekniska prylar och tekniktjänster tänker men tydligen inte de som tillhandahåller dem.😉

Kommentera

