La-la-la-lördag

Jag såg solen i dag!

Trevligt, trevligt.

Snön ligger dock kvar.

Väldigt mycket ligger den kvar.

Jag stannade dock inte kvar i stan.

Jag åkte ut till förorten, tunnelbana, buss, tåg, promenad i okända kvarter… ett riktigt äventyr.

Men väl värt det för  när jag kom fram fick jag väldigt god fisksoppa, vin, fantastiskt trevligt sällskap — i flera åldrar — och en sprakande brasa.

Precis vad jag behövde.

Så nu är jag på bra humör igen.

I morgon ska jag ut till Täby och försöka få fram och igång min bil så att jag kan hjälpa en vän få hem en sak från Mio.

Sedan blir det Fars Dagsfirande, också i Täby och där får bilen stanna kvar.

Snön ligger som nämnt kvar här i stan.

Väldigt mycket ligger den kvar.

Kommentera

