En vit dag

Vilken dag!

Visst var det snö i går kväll när jag kom hem från Köpenhamn, men inte kunde jag drömma om att det skulle komma så mycket snö som det gjort i dag.

Redan i morse tyckte jag att det kommit mycket snö; det tog lång tid att få fram bilen och kändes nästan lite väl äventyrligt att vara ute och köra.


Väl på jobbet var det inga problem att hitta en parkeringsplats, säkert hälften av kollegorna hade valt att stanna hemma – smarta människor.

Medan jag jobbade fortsatte det snöa och när det började närma sig tiden för hemfärd såg min bil ut som en igloo.

Tanken på att försöka gräva fram den och insikten om hur parkeringsmöjligheterna inne i stan skulle vara fick mig att bestämma mig för att lämna bilen och åka kommunalt.

Jag hade tur, jag behövde bara vänta i 20 minuter på tåget — under tiden roade jag mig med att kasta snöbollar mot en skylt och bli täckt av snö — men en kollega som gått ner till tåget mer än 30 minuter innan mig hamnade på samma tåg.


Och på det tåget satt vi sedan en timme längre än resan normalt brukar ta och eftersom bussarna troligen inte var att lita på promenerade jag hem.

Det var också något av ett äventyr; smala, upptrampade snödiken med hal botten och på vissa tak hotfulla snööverhäng.

Men jag kom hem utan incidenter och fick bekräftat att det var rätt val att lämna bilen på jobbet.

Den här konstiga, vita dagen tog bort nästan alla tankar på att Trump valdes till president i natt men nu har jag debatterat lite på Facebook och känner mig lite bestört.

Så jag ska försöka skingra tankarna lite innan det är dags att krypa i säng.

Och i morgon arbetar jag hemifrån, bäst att ge gatukontoret och lokaltrafiken en chans att städa upp när jag ju ändå inte måste vara på kontoret.

Hoppas ni haft en bra trots all snö.

4 thoughts on “En vit dag

  1. Visst var det en spännande dag😉. Både jag och maken har jobbat hemma idag och dessutom har skolan varit stängd. Sånt hände aldrig när jag gick i skolan minsann.

  2. Pappa – Jo, men nu står bilen kvar på jobbet sedan i onsdags och leker igloo. Och jag har inte varit utomhus på två dagar. Helt galet. Kram.❤

Kommentera

