Hög

Jag sitter i en hotellsäng på 24:e våningen och mår lite konstigt.

Det har varit en lång och intensiv dag som inleddes med att en mardröm nästan blev verklighet.

I går kväll tänkte jag att jag kanske skulle förbeställa en taxi men bestämde mig sedan för att det var skönare att inte vara bunden av en till tid att passa.

Det finns ju trots allt ett flertal taxibolag i Stockholm så det borde ju inte vara några problem att få en bil vid 6-tiden en måndagsmorgon.

Men det var det.

När jag fått ett negativt besked från de fyra bolag jag kunde tänka mig att åka med började känna av den gamla tidens stressmage.

Skulle jag hinna gå till bilen, skrapa rutorna, köra till Arlanda, hitta parkeringsplats…

Jag insåg att det troligen skulle gå snabbare att förbeställa en Taxi Stockholm till 20 minuter senare.

Så det gjorde jag och tack och lov att jag alltid är ute i så god tid när jag ska flyga för jag hann med flyget.

Gott och väl; hann med alla mina flygplatsrutiner, till och med köpa kanelbullar till några kanelbullegalna danska kollegor.

Sedan blev det avisning, liten försening och 20 minuters väntan på bagage vilket gjorde att jag var lite stressad igen på väg till kontoret.

Men dagen blev produktiv och bra, jag fick trevligt middagssällskap och ett rum på 24:e våningen — jag älskar ju att bo högt upp i himlen — så egentligen kanske jag bara känner mig lite hög?

Jag tänker iallafall bädda ner mig nu och försöka ta ikapp lite sömn; i morgon blir ännu en lång dag.

Kommentera

